Понеділок, 24.06.2024, 15:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Наше опитування
Чи підтримуєте Ви об'єднання територіальних громад?
Всього відповідей: 7
Пошук
Календар
«  Червень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Приморська сільська рада

Регуляторні акти

ПОВІДОМЛЕННЯ

Про оприлюднення проекту рішення Приморської ради «Про встановлення податку на майно, в частині плати за землю на території Приморської сільської ради»

 

                Відповідно до ст.ст. 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб виконавчий комітет Приморської сільської ради повідомляє про оприлюднення проекту рішення сільської ради «Про встановлення податку на майно, в частині плати за землю на території Приморської сільської ради»

Зауваження і пропозиції до проекту рішення направляти в письмовій формі протягом одного місяця з дня оприлюднення зазначеного регуляторного акту офіційному веб-сайті Приморської сільської ради в мережі Інтернет: http://prymorska-rada.at.ua або до сільської ради (вул. Леніна, 13а), для узагальнення та представлення на розгляд чергової сесії сільської ради.

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

ДО ПРОЕКТУ РІШЕННЯ ПРИМОРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

«Про встановлення податку на майно, в частині плати за землю на території Приморської сільської ради»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення.

У зв’язку з гострою соціальною-економічною ситуацією в державі, підвищенням цін на товари та послуги, безвідповідальною експлуатацію земельних ділянок землевласниками та землекористувачами виникає необхідність поповнення дохідної частини місцевого бюджету задля реалізації законних прав та інтересів жителів територіальної громади с. Приморське.

Прийняття рішення Приморською сільською радою Кілійського району Одеської області зумовлено передумовами, створеними змінами в податковому законодавстві, завдяки яким є можливість регулювати розмір ставок земельного податку з землевласників та землекористувачів.

Вказаний проект рішення у разі його прийняття може подолати нестачу бюджетних коштів на реалізацію програм соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади та покриття непередбачуваних місцевим бюджетом видатків на поточний рік.

2. Мета і завдання прийняття рішення.

Метою прийняття рішення є забезпечення надходження коштів до дохідної частини місцевого бюджету за рахунок сплати земельного податку з землевласників та землекористувачів, що надасть змогу реалізувати програми економічного розвитку та  перекрити непередбачувані видатки з бюджету Приморської сільської ради

3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення.

Проектом рішення передбачено:

Встановлення ставок земельного податку, визначеного нормами податкового кодексу для таких категорій земель:

       - землі сільськогосподарського призначення

       - землі житлової та громадської забудови  

       - землі громадської   забудови

       - землі рекреаційного   призначення 

       - землі зв'язку  (земельні ділянки, надані під повітряні і кабельні телефонно- телеграфні лінії та супутникові засоби  зв'язку)

         - землі енергетики 

        Розмір ставок буде встановлювати з урахуванням граничного розміру, визначеного в Податковому кодексі, в урахуванням висновків профільних постійних комісій Приморської сільської ради та окремих думок депутатського корпусу місцевої ради.

 

 

 

4. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання.

       Проект рішення було підготовлено керуючись  п. 24 ч.1 ст. 26 Закону «Про місцеве самоврядування» , п. 12.3 , ст. ст. 269 – 282 Податкового кодексу України, п. 2.3 листа Державної фіскальної служби України від 16.01.2015 № 722/99-99-19-01-01-16 «Про особливості встановлення ставок з місцевих податків та зборів»

Крім цього, проект рішення підготовлений на основі численних звернень про необхідності збільшення видатковї частини місцевого бюджету на благоустрій території с. Приморське.

5. Фінансово-економічне обґрунтування.

Реалізація рішення не потребує додаткових витрат з бюджету Приморської сільської ради, окрім витрат на копіювання та друк.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення.

Прийняття рішення забезпечить надходження коштів до бюджету Приморської сільської ради, значно збільшить її дохідну частину, і внаслідок цього дозволить реалізувати проекти соціально – економічного та культурного розвитку,та  витрати,які не були передбачені затвердженням попереднього бюджету.

 

 

 

Секретар Приморської сільської ради                            І.М. Іванова 

 

 

 

 

 

УКРАЇНА

ПРИМОРСЬКА  СІЛЬСЬКА РАДА

КІЛІЙСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.. Леніна,13 а, с. Приморське, Кілійський район, Одеська область, 68350 тел.(04843) 34-6-49, 34-7-17,  факс (04843) 34-6-49 код  ЄДРПОУ  04379522

e-mail: primsr@ukr.net                http://prymorska-rada.at.ua

 

Р І Ш Е Н Н Я

25.05.2015                                                                                   проект

 

Про встановлення податку на майно, в частині плати за землю на території Приморської сільської ради

 

 

 

Відповідно до Податкового кодексу України від 02.12.2010 року
№ 2755-VI, Закону України від 28.12.2014 року №71-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Приморська сільська рада 

В И Р І Ш И Л А:    

 

1. Встановити з 01.01.2016 року на території Приморської сільської  ради податок на майно в частині плати за землю згідно з Положенням, що додається.

2. Секретарю Приморської сільської ради Івановій І.М. оприлюднити дане рішення у засобах масової інформації.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань планування,бюджету та фінансової діяльності ( Салієнко О.С. )

 

 

 

Приморський сільський голова                                            С.І.Іванов

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Додаток 
до проекту рішення 
від 22.05.2015  



Положення

про податок на майно, в частині плати за землю

 

1.          Загальне положення

Плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності

 

2. Платники земельного податку

2.1. Платниками податку є:

2.1.1. власники земельних ділянок;

2.1.2. землекористувачі.

 

 3. Об’єкт оподаткування

 3.1. Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

 

4. База оподаткування земельним податком

4.1. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

4.2. Рішення щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється Приморською сільською радою  до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

 

5. Ставка земельного податку

5.1. Ставки податку за земельні ділянки (незалежно від місця знаходження), встановлюються у розмірах, згідно з Додатком  до цього Положення.

 

6. Податковий період для плати за землю

6.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

6.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується          31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

 

7. Порядок обчислення плати за землю

7.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

7.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою Податковим кодексом України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

7.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

7.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

7.5. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою Податковим кодексом України.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

7.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;

3) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

7.7. Юридична особа зменшує податкові зобов'язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно                           до п. 9 цього Положення за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.

Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов'язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів України» для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення інвалідів автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних інвалідів або дітей-інвалідів, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату.

 

8. Строк сплати плати за землю

8.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

8.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.

8.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

8.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

8.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

8.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

8.7. У разі надання в оренду земельних ділянок, окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

8.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

 

9. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

9.1. Від сплати податку звільняються:

9.1.1. інваліди першої і другої групи;

9.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

9.1.3. пенсіонери (за віком);

9.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія «Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

9.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

9.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 11.1 цього Положення, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

9.2.1. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) - не більш як 0,10 гектара;

9.2.2. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

9.2.3. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

10. Пільги щодо сплати земельного податку для юридичних осіб

10.1. Від сплати податку звільняються юридичні особи:

- Виконавчий орган Приморської сільської  ради;

-  Дошкільні та загальноосвітній навчальний заклад, заклад культури, освіти, охорони здоров’я, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів районного бюджету та бюджету села Приморського;

- Державні підприємства, які повністю утримуються за рахунок коштів державного бюджету.

 

 

11. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком

11.1. Не сплачується податок за земельні ділянки, визначені ст. 283 Податкового кодексу України.

12. Особливості оподаткування платою за землю

12.1. Приморська сільська рада встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

12.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

12.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на платників, які отримали пільги зі сплати земельного податку, у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) у тимчасове користування (оренду) іншим платникам-пільговикам.

12.4. Приморська сільська рада до 25 грудня року, що передує звітному, подає відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення Приморської сільської ради щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

 

13. Індексація нормативної грошової оцінки земель

13.1. Для визначення розміру земельного податку використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

13.2. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок підлягає індексації відповідно до діючого законодавства України.

 

 

 

 

 

Секретар ради                                                                           

 

 

 

 

                                                                             

                                                                                                                     Додаток

до Положення про податок на майно, в частині плати за землю

Ставка земельного податку за земельні ділянки різних категорій, які розміщені на території земель Приморської сільської ради на 2016 рік.

 

                      

Категорії  платників земельного податку

Розмір ставки земельного податку,

% від нормативної грошової оцінки землі (НГО)

1

2

3

 

 

 

    1

Земельні ділянки органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, закладів, установ, підприємств та організацій, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

1,0

2

Земельні ділянки для потреб сільськогосподарського виробництва, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами.

1,0

3

Земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (крім юридичних осіб державної та комунальної форми власності та земельних ділянок, зазначених у пункті 6 цього додатку).

 

 

1,0

4

землекористувачі (юридичні та фізичні особи), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування земельною ділянкою, за винятком платників, зазначених у п. 5-6

3,0

5

власники та користувачі сільськогосподарських угідь (фізичні особи) за один гектар:

- для ріллі, сіножатей та пасовищ

           - багаторічні насадження

0,2

 

0,06

6

власники та користувачі земельних ділянок, зайнятих  житловим фондом; у т.ч. громадяни, які використовують земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і  споруд (присадибна ділянка), садовими і дачними будинками фізичних осіб, які використовуються без отримання прибутку.

0,02

7

Земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності, що знаходяться у приватній власності юридичних та фізичних осіб.

1,0

8

Земельні ділянки, які перебувають у користуванні юридичних осіб державної форми власності.

1,0

9

Земельні ділянки, які перебувають у користуванні юридичних осіб комунальної форми власності.

1,0

10

Земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні юридичних осіб комунальної форми власності.

1,0

11

Земельні ділянки, які перебувають у користуванні субєктів господарювання приватної форми власності.

1,0

12

Земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (крім юридичних осіб державної та комунальної форми власності та земельних ділянок, зазначених у пункті 6 цього додатку).

1,0

13

землекористувачі, які мають у постійному користуванні земельні ділянки, але не можуть мати їх на такому праві відповідно до статті 92 Земельного кодексу України

3,0

14

 земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

1,0

 

 

 

 

 

Секретар ради                                                             І.М. Іванова